پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
1691
-
الف
+

نمایشگاه "رادی" افتتاح شد

دو نشان یادبود "اکبر رادی" با افتتاح نمایشگاه اسناد تصویری بنیاد این هنرمند رونمایی شد.

دو نشان یادبود اکبر رادی با افتتاح نمایشگاه اسناد تصویری بنیاد این هنرمند رونمایی شد.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از بنیاد رادی، عصر دوشنبه ۱۷ دی‌ماه نمایشگاه اسناد تصویری بنیاد رادی در مرکز هنرپژوهی نقش جهان با حضور برخی اعضای هیأت مدیرعامل بنیاد رادی ‌و نیز محمد رحمانیان افتتاح شد.

در این برنامه با حضور حمیده‌بانو ‌عنقا همسر اکبر رادی و رئیس هیات مدیره بنیاد و بهزاد صدیقی دبیر جشنواره رادی ‌و نیز امیر اسمی طراح نشان رادی توضیح داده شد: این نشان نوشته زیای دارد که انتقاداتی هم به آن مطرح شده بود ولی باید تاکید شود که این طرز نوشتار منحصر به فرد و به خودی خود اثری ‌گرافیکی است.‌

در این‌باره محمد رحمانیان نیز گفت: آقای رادی زیباترین خط را در بین نمایش‌نامه‌نویسان داشت و میزان دقت نظر و گرافیک هم در فرم و شکل نوشتار او زیاد بود.

اکبر رادی چون در همه زندگی‌اش درس می‌داد، در این قضیه هم معلم بود و سبب شد بعد از آن ناشران دقت در چاپ را افزایش دهند.

این نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر افزود: این میزان شورانگیزی و علاقه از اکبر رادی به نمایش‌نامه کم‌نظیر است و نشان تهیه‌شده هم مثل جواهر ارزشمند است و خوش به حال کسانی که این نشان را می‌گیرند.

همچنین بهزاد صدیقی دبیر جشنواره رادی هم گفت: برای این‌نشان خیلی فکر شده و خواستیم با هر هزینه‌ای طراحی شود. این نشان به آفرینشگران در حیطه ادبی و تئاتر اهدا می‌شود و امیر اسمی آن را طراحی کرده است.

اسمی درباره انتخاب متن نشان که جمله ای از رادی است، بیان کرد: بعضی جملات هستند که باید با طلا نوشته شوند و برای طراحی این نشان در زمانه‌ای که سرانه مطالعه کاهش یافته و غلط‌های متدوال زیاد است، درست این بود که به ادبیات برگردیم و در قدم اول دوست داشتم این متن (توسط دیگران) خوانده شود.

در این برنامه همچنین بر راه‌اندازی موزه و فضایی مناسب برای نگهداری اسناد و آثار این هنرمند تاکید شد.

در نمایشگاه اسناد تصویری اکبر رادی عکس‌های قدیمی از این هنرمند که شامل آثار نمایشی و تصاویر خانوادگی است، نشان داده می‌شود. ضمن اینکه پوستر برخی آثار او و تصاویری از کتاب‌هایی که هرکدام از سوی یک چهره ادبی و هنری مثل غلامحسین ساعدی یا نادر ابراهیمی نوشته‌ای به یادگار دارد، در این‌ نمایشگاه به چشم می‌خورد.

غ ن / س م

نظر شما
ارسال نظر